Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Digitális nemzedék megszólíthatósága

2015.02.01

Miben mások ők? A digitális nemzedék sajátosságai

4x4-6 órás képzés pedagógusoknak és/vagy szülőknek

  1. Ahonnan a gyerekek jönnek: A fogyasztói család
  2. Miben mások ők? Digitális generációk  és a sokrétű intelligencia a digitális korban
  3. Az első digitális bennszülöttek: az Y-generáció sajátosságai, a mai huszon évesek.
  4. Behálózva:  A Z- és az Alfa generáció sajátosságai.

 

  1. generáció gyermekei: játékok a valós és a virtuális térben

 

 

Mihez kezdjünk velük? A digitális nemzedék megszólíthatósága

4x6-8 órás módszertani trénig a fenti tematika alapján.

A foglalkozássorozat kiegészül a digitális nemzedék megszólíthatóságának módszertanával, melynek elemei:

– Hogyan gondolkodnak ők? Mi is a globális ismeretszerzés és szimultán gondolkodás?

– Mit tehetünk mi?

            – Megváltozott pedagógus szerep

            – Új óraszerkezet

            – Más módszerek

Az elméleti előadások mellett minden alkalommal konkrét, a hitoktatásban jól használható feladatokat, játékokat, gyakorlatokat is lesajátítanak a hitoktatók. Ha igény van rá konkrét óravázlatokkal is megtámogatjuk a szimultán gondolkodásra alapuló globális ismeretszerzés alkalmazását.

 

Rövidebb (igény szerint 1-4 órás) előadások pedagógusoknak, szülőknek

 

A digitális nemzedékről tartott előadásim során próbálok maximálisan alkalmazkodni a hallgatóság igényeihez, s lehetőség szerint megoldást találni a felvázolt problémákra. Így a témaválasztás flexibilis, az adott témában arra teszem a hangsúlyt, ami leginkább foglakoztatja a hallgatóságot. A témát minden esetben érdemes személyesen egyeztetni velem.

– Néhány példa, előadástéma:

– Digitális feszültség a családban:  a virtuális szakadék áthidalásának lehetőségei a generációk között.

– A virtuális rém – Hogyan védjem meg a gyerekem a digitális világ veszélyeitől?

– A fogyasztás istene: a család változásai és ennek hatása gyerekinkre a fogyasztó nyomás hatása alatt.

– Digitális analfabéták?  – Olvasóvá nevelés a digitális korban

– Digitális (de)generáció? – Miben mások a digitális generáció gyermekei?

– Baj van a gyerekemmel? – A sokrétű intelligencia és az iskolarendszer.

 

Az én Cyber-sztorim

Gyerekeknek, fiataloknak tartott foglakozás a digitális világ veszélyeiről

Négy tanórás interaktív, felvilágosító, prevenciós foglalkozás felső tagozatos gyerekeknek a virtuális világ veszélyeiről. A foglalkozáson a dráma-, az élménypedagógia, illetve multimédiás eszközök segítségével ismerik meg a gyerekek a digitális világ veszélyeit,  dolgoznak ki védekezési stratégiákat, illetve megismerik saját jogaikat, lehetőséget, az interent betartandó szabályokat.

A négy órás alkalmat dr. Horváth-Rekedt Gréta rendőrtiszttel, drámapeadógussal közösen tartom. Ha csak engem kérnek meg a foglakozás levezetésére, akkor az alkalom (a gyerekek aktivitástól függően) három óra. A tanórákat egy adott napon, összefüggően kell megtartani!

A gyerekekkel feldolgozott témák:

– Milyenek mutatom magam az interneten – On-line személyiség

– Ki vagyok én – személyiség teszt

– Szelfizgetünk – Mit oszthatok meg magamról az interneten, internet biztonság, internet etikett

– Mi van, ha rosszra használják fel, amit megosztottam? – Internetes bűnözés (szexting, pedofília, internetes prostitúció, szésőséges csoportok az interneten stb), védekezési stratégiák, szabályok, jogok, lehetőségek

– Mit, hol, hogyan, kivel? – a biztonságos internethasználat gyakorlati kérdései

–Te is lehetsz áldozat –  Internetes zaklatás, védekezési stratégiák, jogok és lehetőségek.

– Mihez van jogom? Milyen szabályokat kell betartanom az interneten? – Internetes etikai kódex készítése a gyerekekkel

 

 

 

 

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.